Efterbehandling af billeder - Luminar

Spørgsmål/debat om efterbehandling i diverse programmer; Adobe Photoshop, Paint Shop PRO, GIMP mv.
Besvar
Emer77
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen

Efterbehandling af billeder - Luminar

Indlæg af Emer77 » 02 okt 2019 10:47 am

Hej alle,

Jeg er lige startet med at fotografere på hobby-niveau og kunne i den forbindelse jo også godt tænke mig at redigere og efterbehandle mine billeder. Der er rigtig mange som bruger Lightroom og som er glade for det, men jeg synes den månedlige betaling er for høj for mig.

Derfor har jeg set på Luminar som et alternativ da jeg kun skal betale et engangsbeløb. Derfor kunne det være interessant at høre Jeres erfaringer med Luminar og om det kan anbefales til en nybegynder? :-)

Vh Emil

telum
Rang: BURST MODE
Kamera: Pentax K-50

Re: Efterbehandling af billeder - Luminar

Indlæg af telum » 02 okt 2019 11:30 am

Der findes en del gratis alternativer som er ganske avancerede. Tror google er bedre til at vejlede, men fx photoscape, Darktable elle rawtherapee. GIMP hvis det er mere photoshop-agtige ændringer der skal til..

Brugeravatar
perthorup
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Olympus OMD & Pen
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af perthorup » 02 okt 2019 12:21 pm

https://www.wnsoft.com/en/pixbuilder/ er et rigtig godt og gratis alternativ til PS

MVH
Per

telum
Kamera: Pentax K-50

Indlæg af telum » 02 okt 2019 13:05 pm

Det ser fint og simpelt ud, men kan ikke umiddelbart håndtere RAW - Photoscape er også ret simpelt at gå i gang med og kan også klare RAW-formater, men det er jo bare at prøve sig frem!

nikon
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af nikon » 03 okt 2019 19:41 pm

Der er jo også Topaz Studio.....den kan RAW, en hel del redigering, Presets og også sort/hvid....... og hvis der er et område hvor man vil have yderligere muligheder er det muligt at tiløbe ekstra små plugins.

Eneste ulempe....den er lidt langsom ;-)

https://www.photographyaxis.com/post-pr ... -2-review/

/preben

Besvar