Pris på hobbyfotografi

Løs snak om diverse emner, DOG FRABEDES POLITISKE OG RELIGIØSE DEBATOPLÆG!
Besvar
Brugeravatar
Bonnie
Rang: BURST MODE
Kamera: Canon EOS 400D

Pris på hobbyfotografi

Indlæg af Bonnie » 16 okt 2019 15:09 pm

Hej derude,

Jeg går og funderer lidt over dét med betaling for hobbyfotografi.

Hvad kan man tage for flg.:
  • Fotosession i naturen, uden bagkant (dvs. ikke tidsbestemt til 60 min eller lign. Vi er færdige når vi er færdige
  • Alle de bedste billeder til gennemsyn (100-150 stk)
  • 4 efterbehandlede billeder leveret digitalt (det kunne også være et andet antal, men det er bare for at have en 'startpakke' af en art)
  • Fuld tilfredshed eller en omfotografering
  • Gratis transport inden for bestemtkommunegrænse, ellers tillægges transportomkostninger
  • Andet jeg har overset?
Vedhæftet er eksempler på den type billeder jeg tager, samt en ide om kvalitet.
IMG_2776lille.jpg
IMG_2827mini.jpg
Så... What to charge?

Ok jeg kan se at fotostarts debatforum ikke er rar ved kvaliteten. Dét jeg leverer til kunden vil være lidt flottere kvalitet end det man ser i tråden her :zscared2
Mvh Bonnie Jensen

Jeg var så grimt et barn, at når jeg legede i sandkassen, forsøgte katten at grave mig ned
- Rodney Dangerfield

Brugeravatar
phw
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER

Re: Pris på hobbyfotografi

Indlæg af phw » 16 okt 2019 15:28 pm

Man kan jo sige at sådanne en opgave kan man jo nemt bruge 5-7 timer på.

Og da du jo også skal betale skat af din indkomst: Ville jeg sige minimum 1.000 til 1.500 kr

Brugeravatar
Bonnie

Indlæg af Bonnie » 16 okt 2019 15:31 pm

Jeg bruger netop 5-7 timer på det, hvis jeg tager alt fra transport til lystest til selve fotograferingen og så kommer efterbehandlingen, hvor jeg godt kan bruge en time på ét billede (hvis der går RIGTIG nørd i den).

Mange tak for dit svar!
Mvh Bonnie Jensen

Jeg var så grimt et barn, at når jeg legede i sandkassen, forsøgte katten at grave mig ned
- Rodney Dangerfield

Brugeravatar
Lars Holte
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Pentax - digitalt og film
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Lars Holte » 16 okt 2019 17:18 pm

Bonnie skrev:
16 okt 2019 15:09 pm
  • Andet jeg har overset?
Om der er et marked. Man kan sagtens regne sig frem til, hvad det bør koste, men det er ikke sikkert, at der er et marked til den pris.
Mvh.
Lars

LarsHolte på Flickr

Brugeravatar
BjarneNybo
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Canon EOS 7D

Indlæg af BjarneNybo » 16 okt 2019 18:47 pm

Jeg ville tage kr. 800 + moms pr. time ved fotografering on location + derefter ca. 500 kr. pr. time + moms incl. billedbehandling. Moms selvfølgelig kun i det omfang du er momsregisteret.

Pas på med ordningen fuld tilfredshed eller omfotografering. Den formulering ville jeg ændre eller slette.

En time på et billede er alt for lang tid at bruge. Du bør lave nogle preset som du kan bruge.
Ved kørsel over f.eks. 10 km. kan du tage statens takster. kr. 3,54 eller gældende takst for det pågældende år.

Du kan evt. få det lavet sådan, at kunden kan se dine fotos via login på din hjemmeside, og der udpege de fotos som de gerne vil have/købe. Der kan kunde også frit downloade dine billeder i en bestemt periode.

Foto´hilsen Bjarne

Brugeravatar
BjarneNybo
Kamera: Canon EOS 7D

Indlæg af BjarneNybo » 16 okt 2019 18:47 pm

Jeg ville tage kr. 800 + moms pr. time ved fotografering on location + derefter ca. 500 kr. pr. time + moms incl. billedbehandling. Moms selvfølgelig kun i det omfang du er momsregisteret.

Pas på med ordningen fuld tilfredshed eller omfotografering. Den formulering ville jeg ændre eller slette.

En time på et billede er alt for lang tid at bruge. Du bør lave nogle preset som du kan bruge.
Ved kørsel over f.eks. 10 km. kan du tage statens takster. kr. 3,54 eller gældende takst for det pågældende år.

Du kan evt. få det lavet sådan, at kunden kan se dine fotos via login på din hjemmeside, og der udpege de fotos som de gerne vil have/købe. Der kan kunde også frit downloade dine billeder i en bestemt periode.

Foto´hilsen Bjarne

Brugeravatar
Bonnie

Indlæg af Bonnie » 17 okt 2019 08:48 am

BjarneNybo skrev:
16 okt 2019 18:47 pm

Foto´hilsen Bjarne
Tak for dit svar, Bjarne. Jeg har fotograferet med denne pakke siden 2012 og det har været en succes - tilbuddet med fuld tilfredshed eller omfotografering er meget populært blandt kunderne, det giver dem en tryghed. I de 7 år er der kun én der har benyttet det, så det tænker jeg ikke at ændre på.

At jeg bruger en time på et billede er fordi jeg har lyst til at nurse om det. Jeg har dog været i tvivl om hvad jeg kan tage for MINE billeder, men jeg har fået gode inputs her og det sætter jeg pris på :goodpost:
Mvh Bonnie Jensen

- Rodney Dangerfield

Brugeravatar
Bonnie

Indlæg af Bonnie » 17 okt 2019 08:49 am

Lars Holte skrev:
16 okt 2019 17:18 pm
Bonnie skrev:
16 okt 2019 15:09 pm
  • Andet jeg har overset?
Om der er et marked. Man kan sagtens regne sig frem til, hvad det bør koste, men det er ikke sikkert, at der er et marked til den pris.
Det er der :cheers:
Mvh Bonnie Jensen

- Rodney Dangerfield

Besvar