FotoStart forside
Annullér [x]





Bliv medlem    Log på    Upload   
Forside     Forum     Galleri     Guider     Køb/salg     Fototure
« Oversigt


VISER FOTOTUREN:

1/3 Fotomarathon

Af Woodyard




Dato: 25/04

Landsdel: København
By: København
Postnr.: 1100


****** TUREN AFLYSES ******
Grundet _meget_ få tilmeldinger her hvor tilmeldingsfristen (betalingsfristen) er overstået aflyses turen, som en egentlig FS tur.

Vi er et par stykker, som nok gennemfører den i privat regi alligevel.

Er du interesseret så send en PB til mig.


Så er vi klar med 1/3 Fotomarathon

Turen er ment som en selvstændig oplevelse, men med det rigtige marathon "in mente".

Vi starter på Rådhuspladsen i København lørdag, den 25. april kl. 14.00

Her får vi hver 4 opgaver / emner, som skal løses inden for de følgende 4 timer.

Klokken 18.00 præcis mødes vi igen – denne gang på Rio Bravo Pub på Vester Voldgade 86, hvor vi sammen spiser en forrygende gang stegt flæsk med persillesovs. Der er sat to timer af til spisning, erfaringsudveksling og løgnehistorier.

Man betaler selv for sin mad og sine drikkevarer på Rio Bravo

Klokken 20.00 får vi hver 4 nye opgaver/emner, som så skal løses indenfor de følgende 4 timer.

Kl. 00.00 afleveres billederne til ”løbsledelsen”, som er mig, og arrangementets praktiske afdeling er slut.

I løbet af den følgende uge uploades samtlige billeder på en - til formålet oprettet -hjemmeside.

Hver deltager skal herefter stemme på billederne i de otte kategorier.

Det bedste billede får 5 points, det næstbedste 4 points, det tredjebedste 3 points og det fjerdebedste 1 point.

Man kan ikke stemme på sine egne billeder (gør man det, vil stemmen blot blive betragtet som ugyldig).

Der kåres en vinder i hver kategori samt en samlet vinder for hele arrangementet.

Med mindre, at der melder sig en eller flere præmiesponsorer, er det ”kun” æren man vinder.

Man kan kun deltage ved at foretage en bindende tilmelding og betaling inden 21. april 2009.

Det koster kr. 150,- pr. person at tilmelde sig, og det beløb får man tilbage på Rio Bravo. Dette vil derfor sige, at det er gratis at deltage, hvis man altså møder op (dog betaler man selv for mad på Rio Bravo og for transporten rundt i byen). Tilmelder man sig og ikke møder op, eller melder afbud – uanset årsag - er pengene derimod spildt.

Eventuelt overskydende penge fordeles blandt deltagerne på Rio Bravo, gives til et godt formål, drikkes op eller, hvad vi bliver enige om.

Praktisk om reglerne:

Man kan gå alene eller sammen i hold. Er man sammen i hold afleveres der billeder fra et - og kun fra et kamera.

Billeder skal tages og afleveres i den rækkefølge opgaverne stilles i. Man kan således ikke tage opgave 2 om uden også at tage de efterfølgende billeder om.

Billederne må IKKE forlade kameraet før de afleveres, og må IKKE på nogen måde billedbehandles.

Billederne afleveres i JPG.

Der må godt bruges picturestyles, flash, filtre og andet sjov.

Man må kun transportere sig ved hjælp af gåben og det offentlige transportnet.

Man er selv ansvarlig for indkøb af klippekort, billetter etc. (der findes et 24 timers kort, gælder i hele HT’s område til kr. 120,-)

Transport på anden måde end gåben eller det offentlige transportnet er ikke tilladt og medfører diskvalifikation.

Opgaverne / emnerne udarbejdes og leveres i forseglede kuverter af folkene fra ”det rigtige” Fotomarathon og er således ikke kendt på forhånd.

Arrangementet har IKKE noget med det rigtige Fotomarathon at gøre, men jeg har dog fået deres accept på, at låne konceptet.

Man tilmelder her på FS, men er først ”rigtigt” tilmeldt når man har indbetalt kr. 150,- på 6610-4797416 med tydelig angivelse af deltagerens navn.

Husk tilmelding inden 21/4-09 !!

Hver person skal tilmelde sig og betale uanset om man skal gå alene, eller er en del af et hold.

Skulle nogen af deltagerne ønske en anden menu end den annoncerede, meddeles dette til mig, idet jeg på forhånd vil bestille bord og menu.

Spørgsmål eller kommentarer modtages gerne – enten her eller på foto@woodyard.dk.



Tilmeldte brugere: 0 brugere ialt (Max. tilladte tilmeldinger: 30 stk.)

(Kommer: 0 stk.   //   Måske: 0 stk.)

 

PeterBN
2009-03-05 • 20:01
Hej Per. Skidegodt initiativ. Det ser gennemarbejdet ud! Jeg vil forsøge at komme til at deltage, hvis alt hænger sammen i baglandet. Jeg har en række spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at få opklaret. 1: Jeg synes måske, at det er lidt trist at gå alene. Men det er også lidt ærgeligt at være på fotomarathon uden selv at have fingrene 100 % på kameraet. Jeg forstår ikke helt, hvorfor man ikke kan gå 2 sammen med 2 kameraer? 2: Et hypotetisk spørgsmål. Hvis nu vi får udleveret f.eks. emnet "Moderne arkitektur". Deltager A tager et håbløst dårligt billede af Den Sorte Diamant. Deltager B tager det bedste billede der nogensinde er taget af Amalienborg. Hvordan stemmer man her? Er det korrekt motiv/emnesvar eller billedkvalitet, der tæller? Hvordan skal deltagerne forholde sig til den problemstilling, når de stemmer? 3: Når der skal stemmes på hjemmesiden efter konkurrencen - Kan man så se, hvem der har taget billedet, eller er afstemningen anonym? Jeg synes sidstnævnte er at foretrække, da det giver det mest objektive resultat, da vi undgår vennestemmer :-) Mvh Peter
Woodyard
2009-03-05 • 21:43
Hej Peter - tak for de pæne ord. Hermed svar på dine spørgsmål. 1) Man kan sagtens gå sammen f.ex. to og to begge med kamera og begge afleverer hver deres sæt billeder, hvis man vil. Men man kan ikke aflevere et mix af de bedste billeder fra hver kamera. 2) Man stemmer efter egen overbevisning. Der er ikke en vejledning til bedømmelse af billederne. Der vil sikkert altid kunne fortolkes frit - Amalienborg er jo også moderne arkitektur, hvis man sammenligner med Pyramiderne for eksempel.... 3) Billederne lægges op "anonymt" det vil således kun være ens egne billeder man ved hvor kommer fra. Generelt er jeg åben for at ændre i regler og koncept, hvis det er det, der skal til for at gøre arrangementet endnu sjovere og mere interessant.
-slettet-
2009-03-05 • 23:55
Jeg ville meget gerne have været med, men datoen er dårlig, da den ligger sammen med en anden fototur som er oprettet herinde. Jeg synes det er lidt tosset at lægge ture på samme dato som andre herinde.
Woodyard
2009-03-06 • 09:34
Hej Wolf, Jeg er opmærksom på den anden tur, men regner ikke med at konflikte med en Sony-tur i Jylland.... Det er så sjældent, at der er deltagere fra de andre landsdele til turene og når det andet arrangement begrænser sig til Sony, regner jeg konfliktmuligheden for forsvindende lille. Men måske tager jeg fejl.... Min intention er ikke at sabotere eller genere en anden tur
-slettet-
2009-03-06 • 15:08
Jeg ville også gerne havde deltaget men skal til Jylland med min Sonytur og det er vi flere Sjællændere herinde fra der skal men vi ses en anden gang.
-slettet-
2009-03-08 • 18:58
Hvis du ændrer datoen Woodyard vil jeg meget gerne melde mig til.
Woodyard
2009-03-08 • 20:26
Jeg ændrer ikke datoen, men kunne sagtens forestille mig, at lave et arrangement mere af samme slags inden 29. august. Så LOVER jeg at vælge en dato, hvor der ikke er andre fototure i Nordeuropa :-)
fimpeandersen
2009-03-24 • 22:34
Rigtig skæg tur. Det ville jeg gerne men skal desværre have besøg af familien fra Fyn :-( Jeg skal nok holde øje med den næste tur.
Frank_fra_hvidovre
2009-04-05 • 19:27
først og fremmest et super initiativ :-) jeg har ikke selv til hensigt at deltage, men har et par små ting som man måske skulle overveje inden man gør igang. - er det et "krav" at deltage i spisningen og kan man evt vælge noget med at fedt % under 80 % (der findes f.eks. vegatarer og muslimer) - Hvad er "det offentlige transportnet" - er jo rart vide hvis kan kan "diskes" for at bruge andet ? (havnerundfarten, sightseeing bus, richshaw cykler, bycykler (egen cykel, er jo en måde gåben :-P), taxi osv) En deadline på upload af foto, afstemning og på en offentligørelse af vinder. Hvem definerer opgaver (er vel ikke fair hvis du selv laver opgaver og deltager) ? Tømmes memkort inden middag eller kan man "snyde" og lave nye foto til de første 4 opgaver efter middagen ? Ment som hyggelige input der kan afklare evt "misforståelser" inden de bliver misforståelser
Woodyard
2009-04-06 • 22:42
Hej Frank - tak for dit input / dine forslag. Flere af de ting du nævner er allerede beskrevet i oplægget ovenfor (menu, upload, opgaverne) Resten skal vi nok blive enige om inden vi går i gang. Det ser desvæære ud til, at der ikke er en enorm tilslutning til arrangementet, så der er ikke lige basis for at lave en udvidet regelbog.
jbh79
2009-04-13 • 10:40
Hej jeg er godt nok i København på pågældende dag for også at taget nogle bilder, så måske vi støger på hinanden, men har detsvære en program for den dag så kan detsvære ikke deltage selv om det kunde værre hyggeligt, men skal være sammen med kærsten om aften, men håber i får en god tur samt at vejret bliver godt
zapped
2009-04-15 • 03:13
Synes det lyder super hyggeligt opg godt gennemarbejdet. Vil lige checke datoen imorgen.
Ludolange
2009-04-20 • 19:53
Det lyder da rigtig rigtig fedt det her! Har du planer om at lave et lignende arrangement i Jylland?
Woodyard
2009-04-21 • 11:11
****** TUREN AFLYSES ****** Grundet _meget_ få tilmeldinger her hvor tilmeldingsfristen (betalingsfristen) er overstået aflyses turen, som en egentlig FS tur. Vi er et par stykker, som nok gennemfører den i privat regi alligevel. Er du interesseret så send en PB til mig.
Ludolange
2009-04-21 • 23:22
Det lyder da rigtig rigtig fedt det her! Har du planer om at lave et lignende arrangement i Jylland?
Woodyard
2009-04-22 • 15:29
Jeg har ikke planer om at lave noget tilsvarende i andre landsdele, men konceptet må frit benyttes, hvis der er nogen, der har mod på at arrangere :-)



Tilføj kommentar / kritik


Kun registrerede medlemmer kan skrive til en fototur.

Opret bruger



    Støt FotoStart (donation)
© 2006-2018 www.FotoStart.dk     |     v7.1.1     |     af Jakob Dam Knudsen     |     120 brugere online     |     REGELSÆT & HJÆLP     |     DONATION