FotoStart forside
Annullér [x]





Bliv medlem    Log på    Upload   
Forside     Forum     Galleri     Guider     Køb/salg     Fototure
« Oversigt


VISER FOTOTUREN:

FOTOminiTHON

Af John Nyberg




Dato: 15/05

Landsdel: Sjælland
By: København
Postnr.:


FOTOminiTHON

- - - - - - - - - -
OPDATE: Fordeling i grupper kan ses på hjemmesiden og det kan gruppernes mødesteder også!

Nyhedsbrevet: http://www.fotominithon.dk/nyhedsbreve/2011_01.pdf


NU MED PRÆMIE

Nu har arrangementet også fået hjemmeside: www.fotominithon.dk


Tilmeldinger uden for Fotostarts regi:

Kristoffer Ihlen
Dorthe Friis

- - - - - - - - - - -

- En anderledes fototur- en anderledes fotokonkurrence


Vær med til at nyde kombinationen af en hyggelig fototur i det indre af København med en spændende konkurrence, hvor du i løbet af tre timer stilles overfor fire opgaver. Lyder det spændende?

Det foregår søndag den 15. maj fra kl. 12.00 til kl. 15.00 og det foregår i det indre af København.

De tilmeldte opdeles på forhånd i grupper – antallet af grupper og antallet af personer i hver gruppe afhænger af deltagerantallet, men der bliver nok mellem seks og ti deltagere i hver gruppe.

Grupperne mødes forskellige steder i den indre by (i nærheden af S-tog og parkeringspladser. Hver gruppe har en tourguide. Tourguidens job er ikke at bestemme, hvorhen I går, men at oplæse opgaverne.

Hvert 45. minut oplæses en opgave; dvs. en opgave kl. 12.00, en opgave kl. 12.45, en opgave kl. 13.30 og en opgave kl. 14.15. Der bliver altså i alt fire opgaver. Alle grupper får de samme opgaver – og i den samme rækkefølge.

På den måde får vi muligheden for at komme på en fototur sammen med nogle af dem, som vi normalt kun ”taler” med skrivende – og der bliver rig lejlighed til at udveksle erfaringer og måske hints til, hvordan man spotter det/de gode motiv(er). Der bliver ikke tale om, at grupperne skal løbe rundt. Hastigheden vil indbyde til ro, mag og hyggelig samtale undervejs.

Grupperne skal forblive sammen indtil kl. 15.00. Hvis I vil gå mere sammen, er I velkommen til det. Men selve touren slutter kl. 15.00. Fra 14.30 til 15.00 er det tourguiderne, der bestemmer ruten. Alle de deltagende grupper mødes nemlig kl. 15.00. Vi ved ikke præcist hvor; det afhænger af, hvor grupperne er kl. 14.30. Men igen: Det bliver i nærheden af S-tog.

Regler for deltagelse i selve konkurrence
Tourguiden oplæser hvert 45. minut en opgave, fire opgaver i alt. Det er op til dig selv, hvordan du vil tolke og/eller løse opgaven. Opgaven kan være et ord eller en sætning. F.eks. ”Stilhed i byen”, ”krydsende linier”, ”blødhed”, ”hvordan pigen så manden” eller andet helt femte. Opgaverne kan også være fototekniske, f.eks. ”uskarphed”, ”sort/hvid” eller noget i den stil. Opgaverne vil ikke stille krav til særligt udstyr.

Du har så 45 minutter til at fotografere dit svar på opgaven indtil næste opgave stilles. Billederne må ikke være pornografiske og skal overholde de almindelige regler for offentlig fotografering.

UPLOAD TIL KONKURRENCEN
Hvis du vil være med i konkurrencen – og vi konkurrerer om æren – så skal du senest kl. 23.00 samme aften uploade en collage i størrelsen 1024 x 681 pixels. Collagen skal indeholde dit svar på hver af de fire opgaver, der er stillet i løbet af dagen. Kun en collage per deltager og kun et billede per opgave – og billederne skal naturligvis være taget under selve turen. Det er tilladt at redigere billederne. Overgangene mellem billederne behøver ikke være skarp eller at være med en skillelinie, men det skal alligevel være tydeligt at se, hvad der er hvert af billederne.

Der uploades til en tråd som oprettes på Fotostarts ”snapshot” indtil kl. 23.00 samme dag - altså den 15. maj. Du skal under dit upload skrive nøgleelementet til hver af de fire opgaver. F.eks. sådan:

1. opgave: De to børn i venstre side
2. opgave: Statuen til venstre for midten
3. opgave: Parkeringsvagten til højre for midten
4. opgave: Brandhanen til højre i midten

Hvis vi altså forestiller os en collage, hvor de fire billeder er sat samme ved siden af hinanden.

PRÆMIE
Vinderen af konkurrencen vil få et adgangstegn til at deltage i Fotomarathon 2011 - www.fotomarathon.dk, der løber af stablen den 27. august i hhv. København, Odense og Ålborg. Præmien er doneret af Fotomarathon.

ER DU MED?

Med venlig hilsen
Funkenhagen og john_nyberg



Tilmeldte brugere: 23 brugere ialt (Max. tilladte tilmeldinger: Ingen begrænsning)

(Kommer: 21 stk.   //   Måske: 2 stk.)

John Nyberg (kommer)
explore (kommer)
wildbilly (kommer)
Funkenhagen (kommer)
RTSH (kommer)
Smittefar (kommer)
lcphoto (kommer)
Steen Klysner (kommer)
Jack H (kommer)
Las (måske)
palmvig (kommer)
Sommer (kommer)
FotoJeansen (kommer)
boetker (kommer)
Afro (måske)
Kongsfelt (kommer)
Allan_F (kommer)
Murphy (kommer)
gitte frederiksen (kommer)
øjsamleren (kommer)
PeterBN (kommer)
MR1651 (kommer)
CGW (kommer)
 

explore
2011-04-05 • 12:18
Det var da en god ide, som jeg selv har puslet med, men ikke har haft tid til at stille på benene. Jeg er på og kommer.(hjælper gerne til hvis der er nogle praktiske ting i mangler hjælp med.
John Nyberg
2011-04-05 • 14:58
Hej explore; herligt - det er noteret!
Jack H
2011-04-07 • 19:51
Hej. Super ide :o) jeg vil også gerne med.
RTSH
2011-04-07 • 20:48
super fed ide jeg er med!
John Nyberg
2011-04-08 • 12:46
Herligt herligt :-)
Smittefar
2011-04-12 • 09:10
Så er jeg tilmeldt - Jeg kan evt. godt være guide, hvis det bliver nødvendigt.
John Nyberg
2011-04-12 • 12:19
Herligt, det er noteret.
soj
2011-04-12 • 22:07
jeg er helt ny med foto syntes det lyder som en god ide også får at man kan få insperition fra jer gavet fotografer vil gerne med
John Nyberg
2011-04-13 • 02:46
Herligt!
Steen Klysner
2011-04-13 • 21:59
Hej John så har jeg tilmeldt mig, glæder mig til at hilse på jer alle samt en god fototur
John Nyberg
2011-04-13 • 22:23
Herligt; jeg er sikker på, at vi nok skal få en god tur.
Jack H
2011-04-14 • 10:32
palmvig
2011-04-16 • 22:31
Jeg har lige tilmeldt mig. Jeg har ikke dyrket fotografering ret længe, så jeg ser frem til turen. Det bliver rigtig godt at møde nogle dygtige fotografer der måske har lyst til at dele ud af deres erfaringer. Casper
Sommer
2011-04-17 • 19:31
Hej. Hvor er det en god ide. Jeg har ikke før fotograferet efter en konkret opgave - det bliver sjovt !!! Stina
John Nyberg
2011-04-17 • 22:15
Herligt at I kommer. Stina: Ja, det kan jo nok blive en udfordring. Funkenhagen og jeg pusler pt med opgaverne :-)
John Nyberg
2011-04-25 • 21:59
NYT: PRÆMIE Vinderen af konkurrencen vil få et adgangstegn til at deltage i Fotomarathon 2011 - www.fotomarathon.dk, der løber af stablen den 27. august i hhv. København, Odense og Ålborg. Præmien er doneret af Fotomarathon.
FotoJeansen
2011-04-27 • 14:23
Spændende, glæder mig! Havde dog gerne set, at der ikke skulle redigeres, men det er jo bare mit synspunkt.
John Nyberg
2011-04-27 • 14:32
Herligt at du kommer. Der står, at der må redigeres i foto - ikke at der skal :-) Nu har arrangementet også fået hjemmeside: www.fotominithon.dk
FotoJeansen
2011-04-27 • 14:50
Jo, det er jeg klar over - men hvis billederne skulle afleveres på samme vis som ved FotoMarathon (direkte fra SD-kortet), så blev færdighederne udi Photoshop udvisket, og det er kun det rent fototekniske der skulle bedømmes. Pyt; jeg glæder mig helt klart alligevel :)
John Nyberg
2011-04-27 • 15:35
Der skal ikke afleveres på samme vis som ved fotomarathon. Afleveringen er med upload i en fotostart-tråd. Tanken er, at da konkurrencebidraget er en collage, der skal indeholde fire billeder og afspejle fire opgaver, så bliver vurderingen af bidragene en samlede vurdering af collagen. Men det er klart, at redigeringsegenskaber vil have en vis betydning her - men det har de jo også i al almindelighed, når vi taler foto i dagligdagen. Og så er det bestemt ikke vores mål at ligne fotomarathon. De har deres - vi vil gerne have vores :-)
FotoJeansen
2011-04-28 • 07:54
Hvis man ikke er bruger af fotostart.dk, hvordan tilmelder man sig så?
John Nyberg
2011-04-28 • 11:10
Hvis man ikke vil tilmelde sig Fotostart, så skriver man en mail til fotominithon: info@fotominithon.dk så svarer vi :-) Det kommer også på hjemmesiden, tak for den.
Kongsfelt
2011-04-30 • 22:05
Fantastisk idé; og dagen er ledig, så jeg er på! :)
John Nyberg
2011-05-01 • 01:54
Herligt; og der er fint med plads - vi har jo hele byen foran vores fødder.
lcphoto
2011-05-04 • 21:44
det lyder spændende john. - jeg er på..:)..vi ses
John Nyberg
2011-05-05 • 00:33
Herligt, vi ses :-)
boetker
2011-05-05 • 12:45
Er også med, og glæder mig naturligvis. Hvornår/hvordan får vi besked om mødested
John Nyberg
2011-05-05 • 13:16
Der kommer besked "lige om lidt". Men vi skal lige have tilmeldingsfristen overstået, så vi ved, hvor mange (præcis) der kommer - og fordelt alle. Vi laver en pdf-fil til hver gruppe, hvor der dels står noget om reglerne for konkurrencen, dels er et lille kort med angivelse af mødested. Der gives besked her i tråden samt ved PB til alle.
fotofælde
2011-05-06 • 09:02
Hej John Det lyder som et rigtig hyggeligt arrangement, jeg vil gerne tilmelde mig hvis det er muligt her i sidste øjeblik. Venlig Hilsen Eva
John Nyberg
2011-05-06 • 10:29
Jamen det er fint muligt at melde sig til endnu; fristen er jo først den 8. Vi ses.
abodk
2011-05-07 • 10:18
Hej John Jeg har tilmeldt mig. Det lyder som et rigtig hyggeligt arrangement. Venlig Hilsen Arne
MR1651
2011-05-08 • 00:45
Lyder som en hyggelig og lærerig dag, den skal man da ikke gå glip af !!!
John Nyberg
2011-05-08 • 02:47
Herligt!
John Nyberg
2011-05-09 • 00:11
Så er nyhedsbrevet nr. 1 lagt på hjemmesiden - www.fotominithon.dk Her finder du både fordelingen i grupper og gruppernes mødesteder! Alle deltagere skulle have modtaget besked om nyhedsbrevet. Hvis du ikke har fået den besked, så giv venligst lyd fra dig :-)
PeterBN
2011-05-09 • 09:50
Lyd! Jeg har ikke modtaget nogen besked nogen steder. Men jeg har også kun tilmeldt mig herinde. Men det går nok, da jeg jo har set nyhedsbrevet nu ;-)
John Nyberg
2011-05-09 • 10:46
Tak for bskeden; jeg har sendt besked til alle tilmeldte via knappen her under fototure. Jeg skriver til Jakob og beder ham tjekke det.
boetker
2011-05-09 • 17:04
Hej John, Jeg har heller ikke modtaget nogen besked Steen
John Nyberg
2011-05-09 • 19:59
Tak for beskeden, jeg har skrevet en fejlmeddelelse til Jakob. Jeg håber, at alle tilmeldte ser her på tråden eller på hjemmesiden for information om mødested. Og jeg har lige forsøgt at sende besked til alle igen.
boetker
2011-05-09 • 21:18
Stadig intet til mig. Har selvfølgelig set PDF-filerne på hjemmesiden, men ved ikke hvad hold jeg er på ;-)
Allan_F
2011-05-10 • 00:20
Hej John Jeg har heller ikke modtaget nogen info. Jeg har tilmeldt mig nyhedsbrev på hjemmesiden samt tilmeldt mig gennem denne site.
John Nyberg
2011-05-10 • 02:59
hmm - jeg har ellers sendt besked ud om nyhedsbrev via min egen mail, er den måske røget i dit spamfilter?? Ellers er linket til nyhedsbrevet her: http://www.fotominithon.dk/nyhedsbreve/2011_01.pdf
John Nyberg
2011-05-10 • 11:20
Hej Allan, tak for besked. Jeg har lige tjekket mine mails igennem - og jeg har ikke fået besked fra dig om at modtage noget om nyhedsbrevet, så prøv lige at sende beskeden igen. Du er med på listen over deltagere og i nyhedsbrevet kan du se, at du er i gruppe 2.
mrmagoo
2011-05-11 • 16:02
Jeg kan se at tilmeldingen er overskredet,men prøver aligevel hvis der nu lige skulle være plads til en til vil jeg gerne med.
John Nyberg
2011-05-12 • 01:39
Hej mrmango. Du kan springe ind i gruppe 3. I nyhedsbrevet kan du finde startsted: http://www.fotominithon.dk/nyhedsbreve/2011_01.pdf
PeterBN
2011-05-12 • 20:52
Husk regntøj og gummistøvler. Lige pt. lover de 23 mm regn på søndag...
John Nyberg
2011-05-12 • 21:26
...paraply er måske også en fin ide ;-) men lad os nu se det vand, før vi tror (helt) på det . . . .
John Nyberg
2011-05-13 • 00:02
PS - og så venter DMI ikke mere end 2mm regn i København søndag
abodk
2011-05-14 • 00:23
Jeg må desværre melde fra Arne
John Nyberg
2011-05-14 • 01:06
Det var trist.
Hiddenbrook
2011-05-14 • 18:35
Kan jeg nå at tilmelde mig? Jeg vil utrolig gerne deltage.
John Nyberg
2011-05-14 • 23:09
Hej Hiddenbrook - det kan du godt. Du springer ind i gruppe fire. Du kan se i nyhedsbrevet på www.fotominithon.dk hvor I mødes mv. (men det er trappen foran Rådhuset).
John Nyberg
2011-05-15 • 16:37
Tusinde tak til alle deltagerne - og en kæmpetak til Explorer, som i allersidste øjeblik sprang ind som guide, da vi havde forfald. Men den største tak går alligevel til vejrguderne - det var de venligste 12mm regn i mands minde (kun Murphy fik noget, der kunne minde om en sjat, men det kom ikke direkte fra toppen, men havde samlet sig på en parasol). Jeg opretter lige om lidt tråden, hvor I kan uploade konkurrencebidrag i.
lcphoto
2011-05-15 • 18:20
selv tak john super fedt - og rigtig godt arbejde fra jer to. hvor kommer tråden til at ligge?
John Nyberg
2011-05-15 • 19:20
Tråden til upload ligger allerede i Snapshots!!!
lcphoto
2011-05-15 • 20:51
ja tak john - har oploadet..:)
John Nyberg
2011-05-16 • 02:23
Nu kører afstemningen i tråden: http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=42880
MR1651
2011-05-16 • 20:54
Ja, selv tak John & Co. Det var en rigtig hyggelig tur, som klart har givet mig blod på tanden til en anden gang! Som den eneste der stadig har 0 stemmer, kan det være jeg skal starte med lidt træning :) Men fortjent at Icphoto pt ligger nr. 1, jeg synes du har fået nogle rigtig flotte billede!!! Så kom der noget godt ud af vores lille 3-mands gruppe :) /Michael
stofferpix
2011-05-19 • 04:46
Det er nok fodi jeg ikke er god til dette, men jeg kan hverken uploade billeder fra turen, eller se at andre har gjort det. DBH. Kristoffer Det var ellers en rigtig hyggelig tur.
John Nyberg
2011-05-19 • 11:47
Der er billeder - altså konkurrencebidrag i tråden: http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=42880, men du har ret i, at der ikke er kommet andre billeder op. Hvis du vil uplaode billeder fra turen og hæfte dem sammen med turen, så gøres det oppe under selve opslaget, hvor der er en knap "upload for turen"
John Nyberg
2011-05-21 • 12:42
Vinderen af konkurrencedelen er fundet. Det blev lcphoto. Tusinde tillykke med det. Det endelige resultat kan ses i tråden: http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=42880
Brøsch
2012-02-09 • 01:32
arengere i det igen i år???
John Nyberg
2012-02-09 • 13:38
Ja, det er jeg ret sikker på, at vi gør - det var jo sjovt og der var fin interesse for det.



Tilføj kommentar / kritik


Kun registrerede medlemmer kan skrive til en fototur.

Opret bruger



    Støt FotoStart (donation)
© 2006-2018 www.FotoStart.dk     |     v7.1.1     |     af Jakob Dam Knudsen     |     73 brugere online     |     REGELSÆT & HJÆLP     |     DONATION